مقالات

با موهای آسیب دیده چه کنیم؟

موهای آسیب دیده یکی از بزرگترین مشکلات خانم هایی است که موهای شان را رنگ می کنند. همه از موهای خوش حالت و درخشان لذت میبرند اما برای هرکسی ممکنه پیش بیاید که دیگر موهایش مثل قبل طراوت و براقی نداشته باشد و بهتر بگم بد حالت شده است. اگر مو آسیب دیده را برای مدت طولانی بدون درمان رها کنیم، می‌تواند باعث شوره سر و حتی ریزش آن شود، پس تا آخر مقاله با ما باشید.

راه حل های گیاهی ترمیم موهای آسیب دیده

دستور العمل های گیاهی و خانگی

 

ماسک روغن نارگیل و زیتون:

مواد لازم:

یک فنجان روغن نارگیل

یک قاشق چای خوری روغن زیتون

یک عدد کاسه

دستور:

در کاسه روغن نارگیل را با روغن زیتون خالص مخلوط کنید. آن ها را با هم مخلوط کنید. مشتی از آن را با استفاده از دست های تمیز خود بردارید و به موهای خود بمالید و ماساژ دهید. زمانی که همه موهای شما با این مخلوط پوشیده شده, کلاه روی سرتان بگذارید.30 تا 40 دقیقه صبر کنید. (بله می توانید آن را طولانی تر هم بگذارید; مانند تمام شب) شامپو و نرم کننده بزنید و آبکشی کنید. همه این روغن ها خیلی قدرتمند هستند. روغن زیتون به تقویت موی شما کمک می کند و از شکستگی جلوگیری می کند.

 

درمان عسل و نارگیل:

مواد لازم:

یک چهارم فنجان عسل

یک چهارم فنجان روغن نارگیل

یک عدد کاسه

 

دستور:

تمام مواد اولیه را در کاسه بریزید. مخلوط را روی موهای خود بمالید. همه چیز مرتب و چسبناک می شود. مو را کاملا ماساژ دهید و کلاه حمام خود را بگذارید. این مخلوط باید حداقل 60 دقیقه روی مو بماند.

موها را با شامپو ( بدون نرم کننده تمیز کننده) بشویید و آبکشی کنید. همانطور که قبلا گفته شد،روغن نارگیل یک عنصر قوی از مرطوب کننده طبیعی است. از طرف دیگر، عسل خواص بسیار مرطوب کنندگی دارد؛ یک رطوبت دهنده طبیعی است و حتی خاصیت ضد باکتری دارد.

 

 

ماسک روغن زیتون یا روغن آرگان:

مواد لازم:

نصف فنجان روغن آرگان یا روغن زیتون

پیچش پلاستیک

حوله

 

دستور:

نصف فنجان از یکی از روغنها را مستقیماً به موهای خود بمالید. پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید. موهای خود را با پلاستیک بپوشانید و 60 دقیقه صبر کنید. شامپو بزنید و روغن را بشویید.

نارگیل همیشه عنصر مورد علاقه من است, اما برخی از ما پرسیده اند که آیا می توانند بدون روغن نارگیل از روغن های دیگر استفاده کنند. پاسخ مثبت است. روغن زیتون و روغن آرگان را در زمانی که روغن نارگیل نداشتید استفاده کنید.

 

 

ماسک مو تخم مرغ و روغن زیتون:

مواد لازم:

یک عدد تخم مرغ هم زده

روغن زیتون (یا می توانید آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید)

یک عدد کاسه

 

دستور:

دو ماده را باهم ترکیب کنید. حالا این مخلوط را روی موهای خود بمالید و آن را با کلاه خود بپوشانید. بعد از 30 دقیقه, شامپو بزنید و بشویید.

اگر متوجه شدید, تخم مرغ یک جز اصلی در اغلب دستور العمل های مختلف است. دلیلش این است که تخم مرغ به ویژه زرده اش غنی از چربی و پروتئین است و این دقیقاً همان چیزی است که موی شما به آن نیاز دارد و با آن می تواند مرطوب باشد و آن ها را قوی تر کند

 

ماسک مو نارگیل آلوئه ورا:

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

یک فنجان روغن نارگیل

یک عدد کاسه کوچک

 

دستور:

در کاسه کوچک خود تمام موادها را با هم مخلوط کنید. و به خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. آن را مثل همیشه روی سرتان ماساژ دهید. فراموش نکنید که واقعاً آن را به نوک و پوست سر خود بزنید

حداقل 60 دقیقه بماند و آن را با شامپو و نرم کننده مو بشورید. این دستورالعمل واقعاً یکی از ماسک ها مورد علاقه من است. روغن نارگیل، همان طور که می دانید، برای ترمیم مو و رطوبت رسانی مفید است، آلوئه ورا نیز یک عامل نرم کننده بزرگی است، زیرا مواد فعال اصلی و ژل آلوئه ورا مانند کراتین در مو نقش مشابهی دارند

 

…و در پایان

ممکن است برخی از درمان‌ها برای موهای شما مناسب‌تر و برخی با نوع موهای شما سازگاری نداشته باشد. پس بهتر است درمان مورد نظر خود را بعد از امتحان کردن تمام روش‌ها پیدا کنید و به صورت متناوب از آنها برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه که داشتن موهایی درخشان و سالم هستند، استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *